Use the Decoy Effect to Your Advantage to Score Good Deals | Lifehacker

via Lifehacker
Post completo / Whole post … aquí/here/qui

Use the Decoy Effect to Your Advantage to Score Good Deals

The decoy effect is one of our most annoying biases because it’s hard to overcome. Essentially, it says that you’ll change your preference for a product if it’s sitting next to another, more expensive product. We all fall for it, but instead of fighting it, The Simple Dollar recommends using it to your advantage.

Read more…

    

Post completo / Whole post … aquí/here/qui
July 29, 2013 at 04:30PM

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: